2010.12.31 | Dominik Modrzejewski

3... 2... 1... blogujemy!

Innowacje w bankowości

Stało się! Blogujemy. Początek 2011 roku to czas kolejnych zmian w PKO Banku Polskim. Po tym jak pojawiliśmy się na Facebooku, przyszedł czas na inne medium, jakim są blogi. Szlaki przetarło już należące do banku Inteligo, które od jakiegoś czasu prowadzi serwis MojeInteligo.pl. O ile jednak dla banku, który działa w internecie blog jest czymś naturalnym, tak dla dużej instytucji finansowej (było, nie było największego w Polsce banku), jest to ogromne wyzwanie. Mamy zatem nadzieję, że przyjmiecie nas z otwartymi rękoma i będziecie tutaj często zaglądać. Tym bardziej, że chcielibyśmy, żeby nasz blog różnił się nieco od tych, do których zdążyliście się już przyzwyczaić.

Z naszych obliczeń wynika, że jesteśmy piątym bankiem w Polsce, który posiada swój blog korporacyjny. Wciąż nie jest to zatem zbyt popularny sposób komunikacji z klientami – znacznie większą aktywność widać chociażby na wspomnianym już Facebooku. Dotyczy to zresztą nie tylko instytucji finansowych, ale również największych firm. Blog to jednak znacznie trudniejszy kawałek chleba, którego prowadzenia nie można do tego powierzyć żadnej agencji PRowej. Z tego powodu startujemy w małym, ale sprawdzonym gronie autorów. Chcielibyśmy jednak, żeby z czasem stale się ono powiększało – podobnie jak tematyka poruszana na blogu.

Skąd pomysł na bloga?

Słowo blog i blogowanie odmienia się ostatnio przez wszystkie przypadki. Znani blogerzy są już nie tylko liderami opinii, ale wręcz celebrytami, których wizerunki możemy odnaleźć na billboardach na ulicy. Pierwszy powód na powstanie PKOwskich blogów jest zatem oczywisty – moda :). Chcemy być nie tylko największym bankiem w Polsce (czy wszyscy pamiętają o tym, że największym bankiem w internecie jest PKO Bank Polski, a nie mBank?), ale również instytucją modną. Wiem, że taką być możemy i wcale dużo nam do tego nie brakuje. A to oznacza, że ten blog powstał z konkretnej potrzeby.

Kolejną rzeczą jest pasja. Nie da się ukryć, że do pisania bloga nie można zmusić. To trzeba chcieć i lubić. Czas (czy raczej jego brak) jest w tym przypadku jedynie pewnego rodzaju ograniczeniem, które można jednak pokonać. Tak właśnie jest w naszym przypadku. Mimo licznych obowiązków, chcemy dzielić się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Nie tylko ze świata bankowości i finansów, ale również marketingu, nowych mediów czy technologii.

Dyskusja. Blogi to doskonałe miejsce do dzielenia się wiedzą, a także do prowadzenia dyskusji. Nie tylko na łamach samego bloga, który pozwala na komentowanie każdego wpisu. Media się zmieniają, coraz większa liczba dziennikarzy i klientów bloguje. Nasz blog będzie zatem miejscem, w którym będziemy mogli przedstawić nasza punkt widzenia. Nie będziemy do tego potrzebować „gatekeeperów”, którzy przecież mogą być subiektywni w postrzeganiu pewnych rzeczy. Blog pozwoli zatem na aktywną dyskusję – mamy nadzieję, że dzięki niemu poznacie również lepiej wasz bank. W końcu nawet jeśli nie jesteście klientami PKO Banku Polskiego (mniej więcej co trzeci posiadacz ROR-u w Polsce ma go właśnie w tym banku), to zapewne wasz Otwarty Fundusz Emerytalny zainwestował całkiem sporo w akcje PKO BP.

Edukacja. Zdecydowana większość bankowych (i ogólnie korporacyjnych) blogów pełni rolę edukacyjną. Chociaż można założyć, że większość czytelników to internauci mocno wyedukowani, również finansowo, to jednak należy stwierdzić – takiej wiedzy nigdy zbyt wiele. Zwłaszcza, jeśli jest podana w sposób przyjazny i prosty. Będziemy pisać nie tylko o tych najprostszych, podstawowych usługach, ale również o tych bardziej zaawansowanych. Blog będzie zatem również miejscem wiedzy specjalistycznej, której trudno szukać gdzie indziej.  Do tego będzie ona podana w sposób, do którego jesteście przyzwyczajeni – bo w ten sposób konsumujecie internet na co dzień.

A na koniec kilka ważnych zasad.

  1. Na blogu może wypowiedzieć się każdy internauta. Zastrzegamy sobie jednak prawo do moderacji Waszych komentarzy. Prosimy zatem o przestrzeganie podstawowych zasad kultury i netykiety.
  2. Ten blog nie jest kanałem reklamacyjnym. Jeśli będziemy w stanie Wam pomóc – oczywiście to będziemy robić, jednak nie oczekujcie, że zajmiemy się każdą sprawą.
  3. Krytyka i polemika jest jak najbardziej wskazana i potrzebna. Dzięki temu nasz bank może stać się lepszy. Należy jednak pamiętać, że każdy krytyczny głos  powinien opierać się na faktach i argumentach, a nie ocenach osób lub ich zachowań.
  4. Nie reklamuj w tym miejscu produktów i usług innych firm. To nie jest miejsce do tego.

Wszystkie zasady znajdziecie zawsze podlinkowane w stopce bloga.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego serwisu!

:)