2014.04.22 | Olga Rasińska

Edu – apki?

Innowacje w bankowości | Edukacja finansowa

Dla współczesnych dzieci bycie on-line jest rzeczywistością. W Internecie czują się jak ryby w wodzie, to dla nich przestrzeń tak naturalna jak dla nas kiedyś „podwórko” za domem. Zamiast utrudniać najmłodszym dostęp do tak intuicyjnych dla nich narzędzi może warto zastanowić się jak ich chęć poznania wykorzystać w maksymalny sposób. Czy aplikacja może być edukacyjna?

  • Ostatnie lata to dynamiczny rozwój segmentu rozwiązań mobilnych a przede wszystkim aplikacji, które pozwalają użytkownikom na jeszcze większe dopasowanie urządzeń do ich indywidualnych wymagań. Chcąc uczestniczyć w tej „mobilnej rewolucji” najbardziej znaczące firmy i organizacje nie tylko chcą ale i muszą dostosować się do wymogów konsumentów/odbiorców i reagować na ich zmieniające się potrzeby także w zakresie edukacji najmłodszych, którzy coraz częściej stają się odbiorcami treści kierowanych do posiadaczy urządzeń mobilnych.

Aplikacje mobilne a edukacja
Edukacyjne możliwości aplikacji mobilnych zostały szybko dostrzeżone nie tylko przez samych producentów aplikacji ale także przez rodziców, a nawet wydawców podręczników szkolnych (we wrześniu 2013 roku w ofercie WSiP pojawiły się e-podręczniki, występujące w formacie PDF, ale też w formie aplikacji na tablety z systemami iOS oraz Android).  Zainstalowane na tabletach aplikacje mobilne zaczęły być postrzegane także jako innowacyjne narzędzia edukacyjne. W App Store i Google Play znaleźć można wiele programów rozwijających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć, poprawiających zdolność koncentracji. Umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii ułatwia funkcjonowanie we współczesnym świecie.

  • Już w 2011 roku podczas konferencji CTIA Wireless 2011, podano, że na świecie przybywa trzy razy tyle smartfonów, ile rodzi się dzieci. Hans Vestberg, prezes Ericssona, stwierdził, że właśnie dla tych rodzących się teraz dzieci bycie on-line stanie się oczywistością, a nie wyborem. Wyborem będzie przejście w tryb off-line.

Dlaczego warto zainteresować się aplikacjami dla dzieci?
Dla najmłodszych korzystanie z komputera, smartfona czy Internetu jest równie proste jak posługiwanie się łyżką i widelcem. Warto tę fascynację nowymi technologiami wykorzystać́ w najlepszym z możliwych celów.

Do najpopularniejszych rodzajów aplikacji dla najmłodszych możemy zaliczyć:

  • książeczki z możliwością wyboru narracji), np. aplikacja „Halo Rozalia. Wieczorne rozmowy owcy i krowy”
  • aplikacje rozwijające kreatywność dzieci (rysowanie, kolorowanie, znajdywanie różnić czy dopasowywanie elementów), np.: Toca Hair Style Me, Układanka dla dzieci – Zabawna gra edukacyjna dla dzieci (Tailmind)
  • aplikacje wspomagające umiejętność liczenia, np.: Traktor Ben i zaginione owce (ZigZag – studio)
  • aplikacje związane z nauką języków, np.: Pocoyo TV (Zinkia Entertainment)

Aplikacje a ekonomia
Pod każdą szerokością̨ geograficzną furorę̨ robią̨ gry komputerowe czy aplikacje na smartfony, które przekładają̨ skomplikowaną terminologię finansów na atrakcyjny przekaz dla najmłodszych i sprawiają̨, że nauka staje się wciągająca zabawa. „Rewolucja mobilna” nie ominęła też edukacji ekonomicznej, która przez wielu rodziców uznawana jest za jedna z najważniejszych składowych związanych z procesem edukacji rozumianym jako całość. Okazuje się, że także o ekonomii można mówić prostym językiem, z wykorzystaniem motywów z bajek oraz przykładów z życia codziennego.

Brawo Bank na urządzenia mobilne:
Aplikacja „Brawo Bank” zapełnia na rynku lukę narzędzi edukacyjnych wspomagających właśnie proces nauki ekonomicznej dziecka i nabywania przez nie pozytywnych nawyków związanych z oszczędzaniem i racjonalnym gospodarowaniem pieniędzmi. Rozwiązanie dostępne jest ZA DARMO zarówno w App Store jak i w Google Play. W „mobilnym” Brawo Banku znajdziemy przygody bohaterów znanych z SKO i PKO Junior: Kasi i Kuby Pieniążków a także liczne zadania dotyczące wiedzy z zakresu finansów oraz kreatywne gry i zabawy „Brawo Bank” w wydaniu na urządzenia mobilne może wpłynąć na zmianę poziomu edukacji finansowej pokolenia, dla którego tryb „on-line” nie jest wyborem a rzeczywistością poprzez nowoczesną i interaktywną edukację. Kliknij TUTAJ

Czas na apkę?
O możliwości korzystania przez dzieci z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie z samych aplikacji decydują rodzice. A kiedy następuje ten moment?

  • w domu w trakcie określonych przez rodzica ram czasowych
  • sytuacje niewygodne i stresujące(np., pobyt w poczekalni u lekarza czy w kolejce)
  • podczas podróży

Wymieniać można godzinami, prawda? :)

 

Źródła:

http://www.forbes.pl/wsip-chcemy-tworzyc-cale-serwisy-edukacyjne-nie-tylko-podreczniki,artykuly,164228,1,1.html

http://wcosiebawic.pl/artykuly/tablety-smartfony-i-dzieci-nowoczesne-technologie-w-rekach-najmlodszych

http://www.tnsglobal.pl/uploads/infographic/TNS_Polska_data_and_devices.html

http://dzieci.pl/kat,1024265,title,Zanim-kupicie-dziecku-laptop-lub-smartfon,wid,16261648,wiadomosc.html?smgputicaid=612623

http://mamygadzety.pl/