2011.04.11 | Dominik Modrzejewski

Niebieski i czerwony - najpopularniejsze kolory korporacyjne

Marketing i PR

Przy okazji rozpoczętego niedawno procesu zmiany identyfikacji wizerunkowej naszego Banku przypomniała mi się bardzo ciekawa infografika, którą kiedyś widziałem, więc postanowiłem ją odszukać i zaprezentować tutaj. Infografika może być potraktowana jako głos w dyskusji na temat kolorystyki naszego nowego loga - pokazuje, jakie kolory dominują w identyfikacji wizerunkowej firm operujących w USA. Jak się okazuje, zdecydowanie przeważa niebieski (który był już obecny w naszym logo, ale w jaśniejszym odcieniu) i czerwony (nowy kolor kropki nad "skarbonką").

colorsofcorporate.jpg

źródło: The Most Powerful Colors in the World

Co prawda powyższy obrazek pochodzi z 2003 roku, ale po pierwsze od tamtej pory nie zaszły jakieś radykalne zmiany w kolorystyce zobrazowanych tam firm, a po drugie aktualność uwidocznionego tam kolorystycznego trendu przekonuje kolejna infografika - tym razem z zeszłego roku. Pokazuje ona kolorystykę obowiązującą w 100 największych markach internetowych. Co się okazuje? Niebieski i czerwony znów rządzą.

most-powerful-web-colors.jpg

źródło: The Most Powerful Colors in the World

Na koniec dodam, że nie dość, iż nowe kolory - przynajmniej w moim odczuciu - są po prostu ładne i nadają naszemu logo poważniejszego wyrazu umożliwiają skuteczniejsze zastosowanie systemu identyfikacji wizerunkowej w nowoczesnych kanałach komunikacji, np. w Internecie.

A Wy co sądzicie o naszym nowym logo? :)