Nowe ROR-y sprzedają się dzięki Ąckiemu jak świeże bułeczki
Banki w Polsce i na świecieMamy już pierwsze wyniki sprzedaży nowych ROR-ów, które reklamują spoty z Szymonem Majewskim (kto jeszcze nie widział niech obejrzy koniecznie: teasery, Szymona jako Dyrektora Marketingu i jako Rzecznika Prasowego). Podczas niespełna trzech tygodni od startu kampanii sprzedaliśmy blisko 40 tys. nowych kont osobistych, które w ok. 70% zostały uruchomione przez nowych klientów. Wśród nowych klientów blisko połowa wybiera PKO Konto za Zero. Dzięki kampanii z udziałem Szymona Majewskiego po raz pierwszy odwrócił się spadający trend sprzedażowy, który rozpoczął się w Banku jeszcze w 2009 roku. Najlepiej widać to na poniższym slajdzie z prezentacji pokazywanej na dzisiejszej konferencji prasowej.
Cała prezentacja jest dostępna pod tym komunikatem prasowym: "PKO Bank Polski modernizuje swój wizerunek". Polecam również lekturę samego komunikatu, z którego dowiecie się o procesie zmiany identyfikacji wizualnej Banku. Główną zmianą, którą w tej chwili możecie zauważyć np. na naszej stronie internetowej jest nowe odświeżone logo.
Zdecydowaliśmy się pozostać przy znanej wszystkim "skarbonce" (jest ona jednym z naszych najcenniejszych aktywów - specjaliści wyceniają ją na 1,5 mld dolarów), ale zmieniła się jej kolorystyka oraz zniknęło "PKO" z nazwy obok logotypu. Kolorystyka nowego logo, czyli granat przechodzący w czerń, podkreśla większą powagę zmienionego znaku graficznego. Natomiast zmiana koloru kropki nad logotypem oraz pozostawienie napisu "Bank Polski" (bez "PKO) pozwala lepiej komunikować narodowy charakter Banku. Podoba Wam się? :)
Jako bonus polecam obejrzenie poniższego filmiku pokazującego proces powstawania nowego logo. Jest ono wynikiem ścisłej współpracy agencji White Cat Studio (reprezentowanej na filmie przez Michała Łojewskiego) z Karolem Śliwką, autorem pierwszej "skarbonki", zaprojektowanej w 1967 roku.