2011.02.04 | Dominik Modrzejewski

500 najbardziej wartościowych marek bankowych na świecie

Banki w Polsce i na świecie

Brytyjska firma Brand Finance opublikowała właśnie ranking 500 najbardziej wartościowych marek bankowych na świecie. Zwycięzcą tegorocznej edycji okazał się być Bank of America, którego brand jest wart ponad 30,5 mld dolarów. Oprócz BoA miejsca na podium zajęły: inny gigant zza oceanu Wells Fargo z marką wartą prawie 29 mld dolarów oraz brytyjski HSBC, którego brand wyceniono na ponad 27,5 mld dolarów. Bankiem o najdroższej marce w Polsce, jak i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej okazał się być oczywiście PKO Bank Polski :)

Czołówka rankingu wygląda bardzo ciekawie w świetle poprzedniego wpisu na blogu dotyczącego Chin. W pierwszej dwudziestce rankingu Brand Finance za 2009 rok (z tego roku pochodziły ostatnie dane z wspominanej w poprzedniej notce infografiki z FT) wciąż królowały banki amerykańskie (było ich w sumie 7). Oznaczałoby to, że choć kryzys mocno przetrzepał bankom zza oceanu skórę pod względem kapitalizacji, to ich siła rynkowa mierzona wartością marki praktycznie się nie zmieniła.

Wyniki za 2009 rok zestawione z wynikami za rok 2011 pokazują również bardzo optymistyczną tendencję dla naszego banku :) Według Brand Finance wartość marki PKO Banku Polskiego w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła prawie 2,5-krotnie. O ile w 2009 roku była ona wyceniana na 638 mln dolarów, to obecnie jej wartość wynosi już niemal 1,5 mld dolarów.