Bankowość mobilna w PKO Banku Polskim
Innowacje w bankowości15 czerwca to kolejna data, która zapisze się w historii PKO Banku Polskiego :) Dziś weszliśmy w nowy wymiar bankowości, umożliwiając korzystanie z naszych usług przez telefon komórkowy. Dzięki specjalnemu serwisowi mobilnemu, mającemu postać dostosowanego do potrzeb telefonów komórkowych serwisu iPKO, możecie mieć dostęp do swoich Kont za Zero przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, z dowolnego miejsca na świecie ;) Logowanie do serwisu jest możliwe po wejściu na stronę m.ipko.pl lub po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu www.ipko.pl. Jako, że hasło do serwisu mobilnego i do normalnego internetowego iPKO jest takie samo, to zachęcam do testowania :)
Po lewej - standardowa wersja serwisu mobilnego, po prawej - wersja dla posiadaczy iPhone'ów.
Z rozmów z osobami odpowiedzialnymi za ten projekt wiem, że podstawowym założeniem przyświecającym naszej bankowości mobilnej jest prostota i funkcjonalność. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na "lekki" serwis www, a nie na specjalną aplikację - w przypadku serwisu mobilnego łatwiej jest wprowadzać aktualizację, rozbudowywać system i implementować nowe funkcje. Poza tym korzystanie z takiej bankowości mobilnej jest ekstremalnie proste - właściwie każdy telefon ma już przeglądarkę internetową, więc aby skorzystać z nowej usługi wystarczy ją włączyć i wpisać jeden z adresów, które wyżej podałem, bez pobierania jakichkolwiek aplikacji z internetu.
W pierwszym etapie wdrażania bankowości mobilnej umożliwiamy wykonanie przez komórkę podstawowych usług, takich jak sprawdzenie salda konta, historii transakcji i dokonanie przelewów predefiniowanych. W kolejnych etapach będzie można m.in. złożyć zapytanie o produkty Banku, dokonać przelewu między własnymi rachunkami i wykonać predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług, możliwość konfiguracji wyglądu kanału mobilnego w kanale www, przegląd zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, rejestrację i przegląd zleceń na rachunkach maklerskich, sprawdzanie kursów walut i wyszukiwanie placówek i bankomatów. Wow ;)
To nie koniec nowych udogodnień wprowadzanych dziś do naszej oferty. Do Waszej dyspozycji oddajemy również nowe metody autoryzacji - token i kody SMS, które będzie można wybrać zamiast nielubianych przez niektórych kart-zdrapek z kodami. Token to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwia generowanie jednorazowych kodów do potwierdzania operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego. Token umożliwia również wzmocnienie bezpieczeństwa logowania do serwisu internetowego iPKO - przy korzystaniu z tego narzędzia, podczas logowania trzeba wypełnić dodatkowe pole: Hasło z tokena.
Jak pokazują badania, potencjał bankowości mobilnej jest bardzo duży. Wedlug prognoz Juniper Research wartość rynku płatności mobilnych ma do 2014 roku sięgnąć 630 mld dolarów, podczas gdy w 2010 roku ta wartość wynosiła 170 mld dolarów. Podobnie optymistycznie wyglądają szacunki Yankee Group (choć tam płatności mobilne są definiowane szerzej i nie obejmują tylko bankowości mobilnej, ale też mobilne kupony).
29.06.2011 15:49 | PKOfan
Ale sensacja ! Jak zwykle kilka lat za konkurencją :D Przykłady : mBank lajt od 2009, Raiffeisen-Mobile - wiele wcześniej - pewnie około 2005. To nie czarny PR, lecz niestety czysta prawda.