2013.06.27 | Magdalena Lejman

Co znajdziecie na tablecie?

Marketing i PR

Nowe numery naszych wydawnictw dla klientów „Poradnika Bankowego” i magazynu ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank”– dostępne są już nie tylko w oddziałach i Internecie, ale również w specjalnej, bezpłatnej wersji na tablety z systemem Android, iPhone’y i iPady. Warto je pobrać, bo kryją w sobie o wiele więcej niż tylko artykuły z wersji drukowanej. Między innymi konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, przygotowane specjalnie dla naszych „mobilnych” czytelników.

Okładki wydawnictw

Jakkolwiek koniec prasy drukowanej nie jest może kwestią najbliższych miesięcy, to widać choćby w wynikach sprzedaży czasopism, że coraz więcej osób preferuje lekturę treści w Internecie. Rośnie także liczba użytkowników tabletów – według danych firmy analitycznej IDC w pierwszym kwartale 2013 r. Polacy kupili 375 tys. tych urządzeń, aż o 300 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Eksperci firmy przewidują, że do końca roku na naszym rynku zostanie zakupionych 1,8 mln tabletów – dwa razy więcej niż w 2012 r. Zgodnie z ich prognozami jeszcze w tym roku ich sprzedaż na świecie przekroczy sprzedaż komputerów stacjonarnych, a w 2014 – przenośnych. Jednocześnie, jak wskazują badania „Prasa na iPada” K2 User Experience, niemal połowa użytkowników tabletów codziennie czyta na nich gazety lub magazyny – najczęściej w czasie wolnym, w pracy lub na wakacjach. 

Właśnie dlatego urządzenia mobilne mają szansę zastąpić coraz cieńsze wydania papierowe wielu periodyków. Tym bardziej, że 80 proc. osób przebadanych przesz K2 UX czytało magazyny i prasę codzienną co najmniej kilka razy w tygodniu! Właśnie dla takich czytelników zostały przygotowane mobilne wersje „Poradnika Bankowego” i „Brawo Banku”. Aplikację można pobrać w AppStore i Google Play pod hasłem Poradnik Bankowy lub Brawo Bank, bezpośrednie linki znajdują się również na stronie kwartalnika www.poradnikbankowy.pkobp.pl.

Tabletowe wydawnictwa są nie tylko dostępne w każdej chwili i miejscu z poziomu urządzenia mobilnego, zawierają również dodatkowe treści, wzbogacające ich tematykę w stosunku do wersji papierowych. Dzisiejszy czytelnik oczekuje interaktywności, ma również coraz wyższe wymagania dotyczące serwowanych mu treści. Dzięki Internetowi może przynajmniej teoretycznie przeczytać niemal każde wydawane na świecie czasopismo. To duże wyzwanie dla twórców treści.

labirynt

Dlatego w „Poradniku Bankowym”, który jest doskonałym źródłem wiedzy z dziedziny bankowości i finansów osobistych poszczególne artykuły są wzbogacane o materiały multimedialne – filmy, galerie zdjęć, wykresy, audycje radiowe. Z kolei kierowany do dzieci „Brawo Bank”, jego celem jest bawiącuczyć, to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy chcą zając swoje pociechy wartościową rozrywką. Obok pisanych przyjaznym językiem artykułów poświęconych tematom szkolnym, oszczędzaniu, ekologii i zdrowemu trybowi życia, najmłodsi czytelnicy znajdą tu konkursy, rebusy, zagadki i krzyżówki, które w wersji na tablet można rozwiązywać bezpośrednio na ekranie dotykowym.

konkurs

To dopiero początek ”mobilnego” życia naszych kwartalników. Mamy nadzieję, że pomożecie nam je doskonalić. Na Wasze opinie i pomysły dotyczące tematów i możliwości rozszerzenia treści w „Poradniku Bankowym” i „Brawo Banku” czekamy pod mailem poradnik.bankowy@pkobp.pl. Zapraszamy też do udziału w konkursach - czekają na Was tablety edukacyjne dla dzieci i klawiatury laserowe.

Tymczasem życzymy przyjemnej lektury. Nie tylko na tablecie :)