2011.07.29 | Dominik Modrzejewski

Jak Barclays promuje płatności mobilne

Marketing i PR

Jako że pora wybitnie wakacyjna, dziś wpis rozrywkowy pod hasłem "Zjadamy reklamy" ;) Brytyjski bank Barclays rozpoczął niedawno promowanie płatności mobilnych uruchomionych we współpracy z siecią komórkową Orange. Dzięki nowej usłudze można dokonywać przy pomocy komórki (na razie tylko telefonu Samsung Tocco Quick Tap) płatności zbliżeniowych o wartości maksymalnie 15 funtów. Wygodę takie rozwiązania Barclays promuje poniższą - moim zdaniem bardzo pomysłową - reklamą.

Elementem kampanii, oprócz spotu, jest też specjalna gra na telefony komórkowe - Rollercoaster Extreme. Polega ona na jeździe kolejką górską przez Nowy Jork i jest dostępna dla posiadaczy iPhone'ów oraz telefonów Nokii. Poniżej na klipie możecie zobaczyć jak wygląda gra :)

Spot Barclays z rollercoasterem jest w pewnym sensie kontynuacją koncepcji stojącej za wcześniejszą reklamą, promującą karty zbliżeniowe. Zabawny jest zwłaszcza moment w bibliotece ;)

Warto w tym miejscu przypomnieć, że Polska jest jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o wydawane klientom karty zbliżeniowe. Nasz kraj jest na Starym Kontynencie na drugim miejscu pod tym względem - wyprzedza nas tylko Wielka Brytania, gdzie notabene mieści się siedziba Barclaysa.

Ten sukces we wdrażaniu nowoczesnej i przyszłościowej technologii jaką są płatności zbliżeniowe jest w dużej mierze zasługą PKO Banku Polskiego, który migruje cały portfel kart debetowych na karty EMV z dodatkową funkcją Visa payWave. Do końca tego roku zakończy się ta gigantyczna operacja, w której wymienianych jest ok. 6,5 miliona kart. To chyba jeden z lepszych dowodów na to jak dynamiczni i innowacyjni jesteśmy :)