2016.01.21 | Justyna Piątek

Prośba o przelew

Innowacje w bankowości | Technologia i nowinki | Edukacja finansowa

Benjamin Franklin mawiał, że „droga do bogactwa prowadzi przez pracę i oszczędność”. A przecież tak często odpuszczamy drobne kwoty (które moglibyśmy zaoszczędzić!) – zwłaszcza, gdy ktoś jest nam je winien. Bo zwyczajnie głupio jest nam poprosić tę drugą osobę o zwrot. Często unikamy takich sytuacji.

I tu niespodziewanie może nam pomóc jedna z funkcji aplikacji mobilnej IKO: prośba o przelew.

Funkcja ta pozwala na przesłanie do innego użytkownika IKO informacji (a właściwie konkretnej prośby) o konieczności wykonania przelewu na nasz rachunek. Opcji tej możemy użyć, gdy chcemy np. szybko rozliczyć się za wspólny obiad – wysyłamy do wszystkich prośby o przelew zawierające konkretne kwoty z rachunku i czekamy już tylko na wpływy :).

Wysyłając prośbę o przelew możemy delikatnie przypomnieć zapominalskim o tym, że są nam winni jakąś kwotę (i bardzo ułatwić im wykonanie zwrotu).

Organizujemy zrzutkę na prezent? Nic prostszego. Również możemy porozsyłać takie prośby i w ten sposób szybko zebrać określoną kwotę.

Jak wysłać prośbę o przelew?
Krok 1 – wybieramy z menu aplikacji opcję „Prośba o przelew”.

Krok 2 – wypełniamy pola na ekranie (numer telefonu, tytuł, kwota), zatwierdzamy i wysyłamy. Gotowe.

Odbiorca naszej prośby otrzyma powiadomienie push na swoim telefonie, a po wejściu do aplikacji będzie miał od razu możliwość zrealizowania naszej prośby.

 

Wszystkie pola są już wypełnione (oczywiście można zmienić wpisane w nich wartości) – wystarczy jedno kliknięcie i przelew zostanie zrealizowany.