2013.02.05 | Olga Rasińska

„Szkolnym” okiem

Marketing i PR | Edukacja finansowa

Nawiązując do tematu podsumowań i blogów, (który niedawno poruszył w swoim wpisie Dominik Modrzejewski) warto wspomnieć o jeszcze jednej ważnej stronie internetowej, która stanowi  ciekawostkę nie tylko z „bankowego” punktu widzenia...

Dominik jest jednak usprawiedliwiony. Z przykrością muszę przyznać, że cytowany we wspomnianym wpisie, Pan Jacek Prześluga również zapomniał o tym adresie w swoim zestawieniu najciekawszych bankowych blogów. Wielka szkoda, bo to bardzo nietypowe miejsce w Sieci - stworzone przez Bank a jednak niemal w całości oddane „klientom”. To Oni zamieszczają większość treści, moderują i przede wszystkim tworzą unikalną społeczność skupioną wokół projektu SzkolneBlogi.pl W styczniu serwis obchodził swoje drugie urodziny.

O co chodzi? SzkolneBlogi.pl to strona, która oddana została w ręce (dosłownie!) SKO-wiczów. Szkoły z całej Polski prowadzą tutaj swoje autorskie blogi dotyczące oszczędzania. Wspólnie uczą się i wymieniają doświadczeniami z zakresu przedsiębiorczości i edukacji finansowej.

Wiemy już zatem, że platforma ma charakter edukacyjny. Czy w czasach zalewu portali społecznościowych, serwisów plotkarskich i gier internetowych strona o takiej tematyce (do tego prowadzona przez nauczyciela z danej szkoły!), ma szansę odnieść sukces? Odpowiedź jest prosta – TAK! ( i to wielkimi literami).

Dwa lata temu Szkoła Podstawowa w Chociwlu opublikowała na platformie pierwszy wpis. Od tego momentu wszystko potoczyło się szybko. W tej chwili społeczność Szkolnych Blogów tworzy już ponad 350 szkół. Tylko od września ubiegłego roku zanotowaliśmy w serwisie ponad 230 000 odwiedzin. Ponad 65% wszystkich użytkowników powróciło pod ten adres (w grudniu ok. 75%). Średni czas wizyty trwał 8 minut, a w przysłowiowym „międzyczasie” przeciętny użytkownik zdążył przejrzeć aż 11 stron serwisu.

Jak wyglądały ostatnie 2 lata w telegraficznym skrócie?

kalendarium Szkolne Blogi

Duże ożywienie na platformie pojawiło się na początku października 2012, w trakcie emisji ogólnopolskiej kampanii reklamowej dotyczącej całości programu SKO. Wtedy też Szkolne Blogi przeszły „lifting”, czyli zmianę szaty graficznej dostosowującą je do reszty programu SKO. Niewielu zdaje sobie sprawę, że serwis był pierwszym elementem internetowej „rewolucji” SKO, dostępnym dla wszystkich szkół uczestniczących w projekcie, znacznie wcześniej niż pozostałe komponenty programu ujrzały światło dzienne.

zmiana layoutu

Przez dwa lata szkoły uczestniczące w projekcie zdołały zamieścić na platformie ponad 14 tys. wpisów, które skomentowano ponad 68 tys. razy. Ciekawostką niech pozostanie fakt, że tylko 30 stycznia użytkownicy zamieścili w serwisie ponad 1100 komentarzy.