2013.04.23 | Olga Rasińska

Urodziny SKO!

Edukacja finansowa

Dziś obchodzimy pierwsze „urodziny” nowego SKO. Z tej okazji w serwisie internetowym SKO pojawiły się nowe funkcjonalności!

„Praktycznie” najlepsi…

Jakie to funkcjonalności? Co udało się osiągnąć w minionym roku? Na przełomie września i października przedstawiliśmy SKO szerszej za pośrednictwem ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej, której bohaterem był Szymon Majewski. Od tamtego czasu SKO stało się jednym z najbardziej rozpoznawanych i najnowocześniejszych programów edukacyjnych w kraju. Do uczestnictwa w nim zachęciliśmy już 4,5 tysiąca społeczności szkolnych, co oznacza, że z PKO Bankiem Polskim oszczędza już co trzecia szkoła podstawowa w Polsce. Ponad 135 000 dzieci założyło zaś konto w serwisie internetowym SKO, który jest sztandarowym elementem internetowej rewolucji programu.

Nagrody i nowości:

W ciągu ostatnich 12 miesięcy serwis internetowy SKO nagrodzony został między innymi podczas VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej w kategorii Projekt Roku, w 16. edycji konkursu "Lider Informatyki" w kategorii Bankowość i Finanse oraz w trakcie IV edycji plebiscytu Złoty Bankier 2012. W kwietniu tego roku SKO zdobyło także statuetkę „Lidera Świata Finansów” w kategorii najbardziej innowacyjny bank. Jurorzy konkursów doceniali innowacyjność produktu, przyjazny interfejs oraz wkład w edukację ekonomiczną najmłodszego pokolenia programu SKO. W związku z pierwszymi urodzinami serwisu internetowego SKO wprowadzono też całkiem nowe funkcjonalności. SKO-wiczom przedstawiliśmy Pancernika Hatetepesa, który wie jak wylogować się z serwisu w bezpieczny sposób i ostrzega przed wirusami. Klikając w „ikonkę nk” można od teraz powiadomić swoich znajomych o właśnie zdobytej odznace i innych sukcesach w oszczędzaniu także za pośrednictwem serwisu Nasza Klasa.

Poznajcie najsympatyczniejszego pancernika świata:

hatetepes

Wystrzegać natomiast należy się jego znacznie mniej sympatycznego „kolegi”

wirus

SKO w Internecie:

Co jeszcze wydarzyło się w programie SKO w pierwszym roku jego istnienia? Uczestnictwo w SKO oznacza promocję działań placówek oświatowych za pośrednictwem Internetu, dostęp do dedykowanej oferty edukacyjnej Banku oraz udział w cyklicznie organizowanych konkursach. Na przełomie października i listopada oficjalna grupa SKO na NK zyskała ponad 30 000 fanów dzięki rywalizacji „Władca Monet”. W tej chwili Szkoła Oszczędzania zrzesza już ponad 63 tys. sympatyków SKO. Od marca ubiegłego roku ponad dwukrotnie zwiększyła się też liczba szkół „blogujących” z PKO Bankiem Polskim za pośrednictwem platformy SzkolneBlogi.pl – teraz jest ich już ponad 420. Od momentu powstania w serwisie zamieszczono prawie 22 tysiące wpisów i ponad 179 tysięcy komentarzy! Co miesiąc SzkolneBlogi.pl odwiedza 37 tysięcy unikalnych użytkowników!

Konkursy i nagrody:

Orgaznizowane przez PKO Bank Polski doroczne konkursy pozwalają wspierać nie tylko rozwój samego SKO, ale także integrować całe społeczności lokalne zgromadzone wokół programu. W ubiegłym roku w  „Konkursie dla SKO” wyróżniliśmy ponad 300 szkół podstawowych, w Konkursie DEN nagrodziliśmy natomiast ponad 600 najaktywniejszych nauczycieli (Opiekunów SKO). Wielkim sukcesem okazał się także dodatkowy konkurs „Zimowe Oszczędzanie z SKO”, do którego przystąpiło rekordowe 1913 szkół podstawowych z całej Polski. 19 kwietnia opublikowaliśmy wyniki rywalizacji. Wyróżniliśmy aż 114 szkół!